Ukończyła studia z pedagogiki specjalnej w Krakowie o specjalności oligofrenopedagogiki oraz podyplomowe studia - Stosowana Analiza Zachowania w Warszawie. Nauczyciel dyplomowany, ukończyła szereg kursów specjalistycznych w dziedzinie pracy z dziećmi z zaburzeniami szczególnie ze spektrum autyzmu. Zawodowo pracuje od 1994 z dziećmi z różnorakimi zaburzeniami, od 2007 specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Terapeuta w Filii nr.1 Szkoły Podstawowej nr 6 w SOSW nr 4 w Krakowie, licencjonowany terapeuta behawioralny.
Wielokrotnie zdobywała nagrodę dyrektora za zaangażowanie w prace na rzecz placówki. W 2019 uhonorowana certyfikatem nagrody Prezydenta miasta Krakowa „Krakowski nauczyciel z pasją”. Od 2013 roku rozpoczęła szkolenie do prowadzenia superrewizji behawioralnej. W latach 2017-2013 członek zespołu diagnostyczno-terapeutycznego całościowych zaburzeń rozwoju w tym autyzmu działającego przy PSTB w Krakowie oraz kierownik Filii Ambulatorium Terapii Behawioralnej we Wrocławiu. Aktualnie prezes Fundacji „Od Początku” działającej na rzecz osób z zaburzeniami w rozwoju.
Posiada doświadczenie wprowadzania dzieci z autyzmem do grup integracyjnych, współdziała w projekcie Treningu Umiejętności Społecznych, biorąc również udział w badaniu dotyczącym jak uczyć dzieci z ASD zachowań asertywnych wobec sytuacji przemocy. Prowadzi zajęcia ze wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Prowadzi kursy przygotowujące do pracy z dziećmi z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi z wykorzystaniem zasad Stosowanej Analizy Zachowania pt.: „Od Izolacji do integracji. Skuteczna integracja dziecka autystycznego z grupą” oraz „Jak radzić sobie z zrachowaniami trudnymi u dziecka z autyzmem”. Prowadzi szkolenia rad pedagogicznych w zakresie pracy z dziećmi z ASD. Udziela wsparcia na terenie Krakowa jak i poza w zakresie wdrażania metod pracy behawioralnej w placówkach szkolnych. Występowała na krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych prezentując metody pracy zgodne z ABA. Od 2020 roku wykładowca na AWF Kraków dzieląca się wiedzą z zakresu terapii.
Od lat współorganizuje działania artystyczne przedstawienia oraz wspiera dzieci od strony rozwoju artystycznego. Głównym jej celem jest podniesienie umiejętności społecznych dzieci autystycznych poprzez zaangażowanie ich w działania twórcze, bazujące na konstruowaniu i składaniu elementów, przetwarzaniu obrazów, zabawie symbolicznej, tworzeniu relacji z innymi, słuchaniu, patrzeniu i tworzeniu własnych wypowiedzi. Wykorzystując narzędzia artystyczne chce wspierać dzieci, trenując nie tylko ich kreatywność, ale przede wszystkim podnosząc ich umiejętności społeczne i ucząc dzieci myślenia abstrakcyjnego. Dzięki spotkaniom twórczym chce pomagać dzieciom budować relacje i otwierać się na innych.
Była współtwórcą i wzięła czynny udział w projekcie o nazwa „Zielone Światło” Projekt „Zielone Światło” jest pokłosiem wcześniejszych działań – w Fundacji Od Początku gdzie wraz z innymi starała się realizować terapię przez sztukę, organizując zajęcia plastyczne oraz warsztaty teatralne dla podopiecznych. Dotychczas udało się zorganizować spektakl „Pinokio”, którego aktorami były m.in.dzieci ze spektrum autyzmu w teatrze „Groteska” o raz „Łaźnia” w Krakowie .Udało się również wystawić krótkie przedstawienie „Przedstawienie o porządkach, które zrobiły się same”/ scenka mała całkiem nieprawdziwa/Elżbieta Zechenter – Spławińskiej z naszą grupa dzieci o nazwie Teatr TO MY z udziałem dzieci, terapeutów i przyjaciół Fundacji OD POCZĄTKU Spektakl powstał w ramach zajęć arteterapeutycznych w terapii behawioralnej projektu „Zdejmij czarne okulary” Konkursu Grantowego Fundacji Auchan 2016. Współorganizuje zabawy integracyjne, karnawałowe oraz festyny które prowadzi i za które jest odpowiedzialna.